مقالات

مدیریت منابع انسانیمقالات

دوره دیجیتال مارکتینگ

مقالات

چرا استخدام نیروهای تحصیل کرده به نفع سازمان است؟

وقتی که می خواهید تعدادی نیرو استخدام کنید، به تناسب فرهنگی نیروها فکر می کنید و هرچند که شخص کاندیدا نتواند نیازهای شرکت ما را به طور کامل برآورده سازد، اما معتقد هستیم که در آینده می تواند مسئولیت های بیشتری را عهده دار شود و پیشرفت نماید.

با وجود بحثهایی که پیرامون نیازِ رهبران به تحصیلات دانشگاهی صورت گرفته است، تحقیقات اخیری که توسط دانشگاه گرجستان صورت گرفته است، مشخص کرد که زمینه تحصیلاتی نیروهای غیراجرایی می تواند تفاوت بسیاری در موفقیت بلند مدت یک کسب و کار ایجاد کند.

ادامه مطلب...

روابط دوستانه در محیط کار از ضرورت تا الزام

این روزها اگر بخواهید فرد کاملاً مناسب در یک شغل باشید، به چیزی بیش از نشان دادن مهارت های قوی و اشتیاق به حوزه مورد نظر نیاز دارید. همچنین شرکت های بیشتر و بیشتری خواستار یافتن فردی هستند که تناسب فرهنگی خوبی با آنها داشته باشد. معنای این جمله بین سازمان ها و صنایع مختلف می تواند متفاوت باشد؛ اما این مفهوم را می رساند که مهم نیست رزومه شما تا چه حد قوی و پاسخ های شما به مصاحبه تا چه حد بدون اشکال است، اگر تناسب درستی با شرکت نداشته باشید، پیشنهاد شغلی نیز به شما داده نخواهد شد. باید بگوییم که تعیین تناسب فرد با سازمان از طریق مجموعه ای از مصاحبه ها یا جلسات شخصی می تواند دشوار باشد، تعداد زیادی از افراد جذب شرکت ها می شوند اما به سرعت درمی یابند که اشتباه کرده اند، اما نه به این خاطر که نمی دانند چگونه آن کار را انجام دهند. در واقع می خواهم بگویم، که روابط دوستانه در محیط کار، ممکن است برای صاحبان کسب و کارها و کارفرماها مهم شده باشد. این مقاله را بخوانید، تا در این مورد بیشتر آگاهی کسب کنید.

ادامه مطلب...

پنج نکته کلیدی برای گذر از تحولات عظیم سازمانی

تغییر و تحول بطور پیوسته و مستمر در روش زندگی انسانها، سازمانها و... امر بدیهی است و مختص نقطه خاصی از جهان نیست، بطوریکه نمی توان هیچ جامعه ای را پیدا نمود که نسلی از آن عیناً مانند نسل قبل زندگی کرده باشد. البته مشکلی در این نیست که سرعت این تحولات در جوامع مختلف، واحدهای سازمانی اعم از تولیدی، خدماتی، آموزشی وحتی یک فرد نسبت به فرد دیگر تفاوت داشته باشد هرچند که در برخی موارد شکاف حاصل از این تغییرات بسیار زیاد است. اما استمرار وتداوم تغییر بصورت یک اصل انکارناپذیر همواره پا برجاست. لذا اگر واحدی خود را هماهنگ با دیگر اعضاء جامعه ننماید مجبور به شکست، انحلال، ضعیف شدن و... می گردد.

ادامه مطلب...

پنج مهارت مهم ارتباطی

کوین موری نویسنده و محقق، برای کتاب جدیدش با عنوان «زبان رهبران» تعدادی مصاحبه با صاحبان کسب‌وکارهای برتر و مدیران بخش‌های دولتی جمع‌آوری کرده است.

این مطالعه نشان داد، همگی رهبران در مورد ضرورت اهمیت مهارت‌های ارتباطی اتفاق نظر دارند .

ادامه مطلب...

صفحه 1 از 13

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی دفتر کار یا Office Space

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، اینها فیلمهایی هستند که می توانند جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را داشته باشند. فیلم دفتر کار یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Office Space به کارگردانی Mike Judge در سال 1999 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم Office Space در فضایی هجو گونه زندگی روزمره و کاری مردم آمریکا در اواخر دهه 90 میلادی ... متن کامل مقاله را بخوانید

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام