مدیریت منابع انسانی و آموزش - صفحه 5

مدیریت منابع انسانی

دوره دیجیتال مارکتینگ

مدیریت منابع انسانی و آموزش

این موارد را در مورد منابع انسانی بدانید !

برچسب ها: منابع انسانی

اگر از یک مدیر اجرایی، درباره کارآیی مدیر منابع انسانی سوال کنید، احتمالا وی خواهد گفت: «سوال بجایی است، ما همواره می‌دانستیم که به چنین فردی در کسب‌وکار خود نیاز داریم.»

ادامه مطلب...

نمایۀ شایستگی؛ رویکردی نوین در تحلیل شغل

تحلیل شغل

با تغییراتی که در محیط کار صورت گرفته است نگرش های مبتنی بر وظیفه جایگاه خود را از دست داده اند. کوچک سازی شرکت ها ، پیشرفت فناوری اطلاعات، طراحی شغل های انعطاف پذیر، کارتیمی، وظایف با مهارت های چندگانه ،کارهای پروژه ای، کاهش ساختارهای سلسله مراتبی و جایگزین شدن تخصص گرایی در کل سازمان منجر به این شده نگرش های مبتنی بر وظیفه جایگاهی نداشته باشند. برای مثال لایر معتقد است فارغ از اینکه در گذشته چه صورت می گرفته ، شواهد حاکی از آن است در آینده بیشتر توجه بر افراد و توانایی آنان خواهد بود نه مشاغل. به جای اینکه افراد با شغل ، مهارت های مورد نیاز و شرح شغل ثابت معرفی شوند بهتر است ابتدا به عنوان منابع انسانی  سازمان معرفی شوند. در نتیجه، در حال حاضر اغلب مدیران منابع انسانی به نگرش های فرد گرا روی آوردند. روش هایی نظیر گزارش وقایع حساس و مصاحبه با کارمندان روش های فردگراست که برای شناسایی مهارت ها و رفتارهای مورد نیاز در انجام شغل به کار می روند. در نمایه شایستگی بر روی مهارت ها رفتارهای مورد نیاز انجام شغل تأکید می شود. در حقیقت شایستگی فرد، عملکرد او را از دیگران متمایز می کند. سه عنصر کلیدی شایستگی عبارتند از:

ادامه مطلب...

فنون برقراری ارتباط بهتر در کسب و کار

برچسب ها: ارتباطات

ارتباط موثرقدرت برقراری ارتباط قوی با کارکنان، مشتریان ، شرکا یا سهامداران و تمامی ذی نفعان شرکت، برای شما به عنوان مدیر کسب و کار بسیار حیاتی است. اساسا مدیران و سرپرستانی که به لحاظ تیپ شخصیتی برون گرا و اجتماعی باشند، از توان ارتباطی بهتری برخوردارند. بخش عمده ای از این توان در اثر تمرین و مهارت ایجاد می گردد و قابل آموختن است. بنابراین در صورت وجود ضعف در قدرت ارتباط موثر با دیگران می توان با آموزش، مطالعه و تمرین تا حد زیادی این کاستی را جبران نمود.

ادامه مطلب...

کار گروهی؛ دو + دو = پنج

برچسب ها: کار تیمی

کار گروهیتجارب شرکتهای موفق نشان می دهد که احتمال رسیدن به اهداف از طریق " کار گروهی " ، بیشتر است. البته در همه شرایط و در هر کاری امکان تعریف کار گروهی و انجام آن وجود ندارد؛ به خصوص که فرهنگ کاری مرسوم در کشور ما خیلی با کار گروهی همخوانی ندارد. به همین خاطر چگونگی استفاده از کارگروهی، به شرایط شرکت و تشخیص شما به عنوان مدیر آن بستگی دارد. در واقع گروه یعنی جمع 2 نفر یا بیشتر که در روابطی متقابل هدف خاصی را دنبال می کنند. آنچه در این میان اهمیت دارد، پیوستگی، تمایل به همکاری و بهبود سرنوشت مشترک است.

ادامه مطلب...

صفحه 5 از 13

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

آگهی

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام