مدل اشریج در بیانیه ماموریت سازمان

مدل اشریج در تدوین بیانیه ماموریت سازمان (Mission Statement) با ترکیب دو مکتب در تدوین بیانه های ماموریت شکل گرفته است :

۱- مکتب استراتژیک – در این رویکرد بیانیه ماموریت اولین مرحله در تدوین برنامه استراتژیک است و هدف اصلی سازمان و مشتریان اصلی‌اش را معرفی می کند.

۲- مکتب فلسفی،فرهنگی و اخلاقی – این مکتب بر این باور است که بیانیه ماموریت همچون چسبی است که افراد را به سازمان به منظور ارائه بهترین عملکرد متصل می کند.

همان طور که شکل زیر به خوبی نشان می دهد، در مدل اشریج، بیانیه ماموریت شامل ۴ بخش کلی می شود :

  • اهداف
  • ارزشهای سازمان و کارکنان
  • استانداردها و رفتارها
  • استراتژی

مطابق شکل هرکدام از محورهای فوق، دارای زیردسته هایی نیز می باشد.

مدل اشریج

یکی از ویژگیهای مدل اشریج، ترکیب ارزشهای سازمان و کارکنان با استراتژیها است.

 

مشارکت کنندگان در این صفحه:

سید حمیدرضا عظیمی آقای سید حمیدرضا عظیمی

توضیح : شما در حال مطالعه بخش دانشنامه هستید، در این بخش صرفاً اصطلاحات و معنی آن شرح داده می شود، اگر مایل به مطالعه مقاله و یادداشت‌های مدیریتی هستید، به بخش مربوطه از طریق منو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا