آمیخته بازاریابی خدمات

دانشنامه مدیریت و صنعتمدیریت بازاریابی و فروشآمیخته بازاریابی خدمات

آمیخته بازاریابی خدمات

مدل توسعه یافتۀ آمیختۀ بازاریابی

مدل آمیختۀ بازاریابی خدمات، عناصر آمیختۀ بازاریابی را از چهار عنصر مدل کلاسیک به هفت عنصر افزایش می دهد. مدل سنتی بازاریابی به منظور تعیین استراتژی ورود به بازار برای محصولات ملموس (کالاها) می باشد و به منظور برنامه ریزی ورود به بازار خدمات (service)، علاوه بر عناصر قبلی، سه عنصر افراد (People)، فرایندها (Process) و امکانات فیزیکی (Physical evidence) نیز به مجموعۀ آمیختۀ بازاریابی افزوده می شود:

افراد: منظور از people همۀ افرادی است که درگیر ارائه و مصرف یک خدمت هستند. این افراد شامل کارمندان، مدیران و مصرف کنندگان هستند که هریک به نحوی در پروسۀ ایجاد ارزش افزوده در خدمت مورد نظر دخیل هستند.

فرایند: شامل رویه ها و مکانیزم هایی است که طی آنها خدمت به مصرف می رسد.

امکانات فیزیکی: شامل محیطی می شود که خدمت موردنظر به دست مصرف کننده می رسد. این امکانات عبارت هستند از ادوات ملموسی که به منظور برقراری ارتباط با مصرف کننده مورد استفاده قرار می گیرند ونیز امکانات ناملموسی مانند تجربۀ مشتریان فعلی و نیز قابلیت کسب و کار برای نفوذ در بازار و ارتباط با مشتریان بالقوه.

مشارکت کننده در این صفحه

alt
آقای محمد اسدی
توضیح
شما هم اکنون در حال مطالعه دانشنامه مدیریت و صنعت هستید؛ این بخش صرفاً به شرح و توضیح اصطلاحات و تکنیکهای مدیریتی می پردازد، اگر مایل به مطالعه مقالات بیشتر و تفصیلی هستید، به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.
Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام