menu cost

هزینۀ ناشی از تغییر قیمت ها.

این نام از کسب و کار رستوران داری وارد ادبیات اقتصادی شده چرا که در رستوران ها با تغییر قیمت ها، مدیر مجبور بود منوهای جدید چاپ نموده و هزینۀ این دوباره کاری به «هزینۀ منو» معروف شده است. اما در اقتصاد، این اصطلاح به همۀ هزینه های ناشی از تغییر قیمت های اسمی شامل به روز رسانی سیستم های کامپیوتری، چاپ و درج تگ های جدید (re-tagging) و یا حتی هزینه های مشاوره برای اتخاذ استراتژی های جدید قیمت گذاری، اشاره دارد. اهمیت این نوع هزینه ها تا آنجاست که برخی شرکت ها به دلیل بالا بودن نسبی menu cost، علیرغم تغییر عرضه و تقاضا، به سختی تصمیم به تغییر قیمتها می گیرند.

مشارکت کننده در این صفحه

alt
آقای محمد اسدی
توضیح
شما هم اکنون در حال مطالعه دانشنامه مدیریت و صنعت هستید؛ این بخش صرفاً به شرح و توضیح اصطلاحات و تکنیکهای مدیریتی می پردازد، اگر مایل به مطالعه مقالات بیشتر و تفصیلی هستید، به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.

متاسفانه اطلاعات این صفحه تکمیل نشده است. اگر شما اطلاعات بیشتری در مورد menu cost دارید، آن را به همراه نام و نام خانوادگی خود به آدرس این نشانی پست الکترونیک دربرابر spambot ها و هرزنامه ها محافظت می شود. برای مشاهده آن شما نیازمند فعال بودن جاواسکریپت هستید ارسال نمایید تا پس از بررسی با نام شما در اینجا منتشر شود.

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام