برنامه ریزی بازاریابی

دانشنامه مدیریت و صنعتمدیریت بازاریابی و فروشبرنامه ریزی بازاریابی

برنامه ریزی بازاریابی

برنامه ریزی بازاریابی برای هر اقدام بازرگانی و تجاری و کسب و کاری لازم است.

یک برنامۀ بازاریابی که به گونه ای مناسب تدوین شده باشد، می تواند از تلاشهای متمرکز بازده چشمگیری حاصل کند. یک برنامۀ بازاریابی:

  • به عنوان نقشه راه عمل می کند.
  • به کنترل مدیریت و اجرای استراتزی کمک می کند.
  • شرکت کنندگان جدید را از نقشهایشان در اجرای برنامه و دستیابی به اهداف مطلع می سازد.
  • در اکتساب منابع برای اجرا یاری می رساند.
  • تفکر و استفادۀ بهتر از منابع محدود را می انگیزاند.
  • در سازماندهی و واگذاری مسئولیتها، وظایف و زمانبندی کمک می کند.
  • در آگاهی شما از مشکلات، فرصتها و تهدیدهای آتی یاری می رساند.

مهمترین بخشهای یک برنامه بازاریابی :

خلاصه مدیریتی

تحلیل وضعیت

استراتژی بازاریابی

تاکتیکهای بازاریابی

اجرا و کنترل

سایر موارد می تواند بر اساس نیاز هر پروژه مورد بررسی قرار گیرد.

مشارکت کنندگان در این صفحه
سید حمیدرضا عظیمی
آقای سید حمیدرضا عظیمی
توضیح
شما هم اکنون در حال مطالعه دانشنامه مدیریت و صنعت هستید؛ این بخش صرفاً به شرح و توضیح اصطلاحات و تکنیکهای مدیریتی می پردازد، اگر مایل به مطالعه مقالات بیشتر و تفصیلی هستید، به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.
Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام