ارزش ویژه برند

طبق تعریفی که نخستین بار از سوی فارکوهار در سال ۱۹۸۹ داده شده است ارزش ویژه برند یعنی «ارزش افزوده» که توسط آن ارزشی ویژه به یک محصول داده می شود.

به جز تعریف اولیه فارکوهار تعاریف دیگری نیز از ارزش ویژه برند ارائه شده است. بنابه نوشته های لاسار،میتال و شاما (۱۹۹۵) ارزش ویژه برند را با توجه به دیدگاهی مالی و مشتری محور نیز مورد مطالعه و بررسی قرار داده اند. به عبارت دیگر، معنای مالی از نقطه نظر ارزشی که یک برند برای موسسه دارد و منظور از دیدگاه مشتری محور در مورد ارزش ویژه برند نیز ارزش آن برند برای مشتری هایی است که در فعالیتی اقتصادی تصمیم گیرنده هستند.

همچنین ارزش ویژه برند را به معنای تقویت و افزایش کاربری و مرغوبیتی می دانند که یک برند به یک محصول می دهد (لاسار، میتال، و شاما ۱۹۹۵) . ارزش بالای برند یعنی یک مزیت رقابتی است.

به زبان ساده تر باید بگوییم، ارزش ویژه برند، آن مبلغ اضافه ای است که مشتری حاضر است برای دریافت محصول با برند پرداخت نماید و با وجود قیمت بالاتر، محصول با برند را به محصول مشابه ترجیح می دهد.

مشارکت کنندگان در این صفحه:

سید حمیدرضا عظیمی آقای سید حمیدرضا عظیمی

توضیح : شما در حال مطالعه بخش دانشنامه هستید، در این بخش صرفاً اصطلاحات و معنی آن شرح داده می شود، اگر مایل به مطالعه مقاله و یادداشت‌های مدیریتی هستید، به بخش مربوطه از طریق منو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا