ارزش ویژه برند

طبق تعریفی که نخستین بار از سوی فارکوهار در سال 1989 داده شده است ارزش ویژه برند یعنی «ارزش افزوده» که توسط آن ارزشی ویژه به یک محصول داده می شود.

به جز تعریف اولیه فارکوهار تعاریف دیگری نیز از ارزش ویژه برند ارائه شده است. بنابه نوشته های لاسار،میتال و شاما (1995) ارزش ویژه برند را با توجه به دیدگاهی مالی و مشتری محور نیز مورد مطالعه و بررسی قرار داده اند. به عبارت دیگر، معنای مالی از نقطه نظر ارزشی که یک برند برای موسسه دارد و منظور از دیدگاه مشتری محور در مورد ارزش ویژه برند نیز ارزش آن برند برای مشتری هایی است که در فعالیتی اقتصادی تصمیم گیرنده هستند.

همچنین ارزش ویژه برند را به معنای تقویت و افزایش کاربری و مرغوبیتی می دانند که یک برند به یک محصول می دهد (لاسار، میتال، و شاما 1995) . ارزش بالای برند یعنی یک مزیت رقابتی است.

به زبان ساده تر باید بگوییم، ارزش ویژه برند، آن مبلغ اضافه ای است که مشتری حاضر است برای دریافت محصول با برند پرداخت نماید و با وجود قیمت بالاتر، محصول با برند را به محصول مشابه ترجیح می دهد.

 

مشارکت کنندگان در این صفحه
سید حمیدرضا عظیمی
آقای سید حمیدرضا عظیمی
توضیح
شما هم اکنون در حال مطالعه دانشنامه مدیریت و صنعت هستید؛ این بخش صرفاً به شرح و توضیح اصطلاحات و تکنیکهای مدیریتی می پردازد، اگر مایل به مطالعه مقالات بیشتر و تفصیلی هستید، به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید.
Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام