کارآفرینی - صفحه 2

کارآفرینی

دوره دیجیتال مارکتینگ

کارآفرینی

4 ویژگی کارآفرین ها بر اساس مطالعه دانشگاه استنفورد

برچسب ها: کارآفرینی

آمارها نشان می دهد که حدود ۴۳ درصد از کودکان و نوجوانان در ایالات متحده آمریکا باور دارند که در آینده می توانند کسب و کاری برای خودشان راه اندازی کنند، این در حالی است که تنها ۱۳ درصد از آنها موفق به راه اندازی کسب و کار می شوند.

حال سوال مهم اینجاست که این ۱۳ درصد به دلیل کدام ویژگی های شخصیتی به یک کارآفرین موفق و پرتلاش تبدیل می شوند؟!

در ادامه می خواهیم چهار ویژگی اصلی افراد کارآفرین را مرور کنیم. ( فایل صوتی تصویری ویدیو این مقاله را ببینید)

ادامه مطلب...

چند مانع کوچک تا ثروتمند شدن

برچسب ها: کارآفرینی

بدون شک اکثر مردم جهان به کسب ثروت و دارایی‌های هنگفت علاقه مند بوده و رویا‌ها و گاهی اوقات افکار دور از دسترس مختلفی را در این زمینه دارند. این رویا‌ها لحظاتچند مانع تا ثروتمندی خوب و زیبایی را برای افراد رقم می‌زند اما زمانی که با واقعیات‌های موجود روبرو می‌شوند، مسیر دستیابی به ثروت را بسیار دشوار ارزیابی می‌کنند. البته در بسیاری از موارد موضوعاتی ساده افراد را از مسیر مطمئن کسب درآمد و سرمایه دور می‌سازد. در ادامه چند مانع ساده و راهکارهایی را که می‌تواند در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ادامه مطلب...

طرح تجاری خود را از شکست ایمن کنید

برچسب ها: کسب و کار

طرح تجاری خود را از شکست ایمن کنیدبرای انجام هرگونه فعالیت تجاری و اقتصادی، برنامه ریزی دقیق و مدون از اصل های ضروری و لازم است. به همین دلیل زمانی که قصد دارید تا کسب و کار جدیدی را آغاز کنید به یک «طرح کسب و کار» قابل اطمینان و جامع نیازمند هستید.


بدون توجه به این مساله که کسب و کار شما در چه زمینه ایست، برخورداری از طرح تجاری برای دستیابی به اهداف و کسب موفقیت‌ حیاتی است. به زبان ساده یک کسب و کار بدون برنامه ریزی نمی تواند توفیقی پیدا کند. این طرح و نقشه راه باید شامل تمامی اطلاعات ضروری و مورد نیاز مثل: بودجه بندی، اطلاعات بازار و بسیاری موارد دیگر باشد. اما این احتمال نیز وجود دارد که یک طرح تجاری آن چنان که باید خوب عمل نکند و با شکست مواجه بشود. این مساله معمولا هنگامی اتفاق می افتد که طرح مذکور به درستی مورد مطالعه و بررسی قرار نگرفته باشد و یا اصلا با ماهیت فعالیت تجاری و اقتصادی مورد نظر همخوانی نداشته است. علاوه بر اینها عوامل دیگری هم هستند که می‌توانند موجب شکست یک طرح تجاری شوند.

ادامه مطلب...

زنان اقلیت کارآفرین، خلاقتر و مفیدتر برای جامعه

برچسب ها: کارآفرینی

جامعه‌شناس «مری گوان» می‌گوید‌: «یک زن کارآفرین در ویتنام که ۱۵ درصد بیشتر از میزان پایه حقوق در کشورش به کارمندان خود دستمزد می‌دهد، توانسته است از‌این طریق روندی جدید را پایه‌گذاری کند.»

هنگامی‌ که جامعه‌شناس مری گوان بر روی مشتریان کسب‌وکار کوچکی به نام مرکز کسب‌وکار زنان تحقیقی را انجام می‌داد متوجه شد زنان اقلیت و کم درآمدی که کسب‌وکاری را آغاز می‌کنند، کاری بیش از‌ایجاد درآمد صرف، برای سرمایه‌گذار انجام می‌دهند. آن‌ها در رساندن سود به اجتماعشان نیز نقش بسزایی‌ایفا می‌کنند.

براساس‌این تحقیقات گوان کتاب خود را تحت عنوان «زنان اقلیت کارآفرین» به چاپ رساند. ‌این کتاب شامل تحقیقاتی است که نشان می‌دهند زنان اقلیت و کارآفرین نسبت به سایرین خلاق‌تر هستند و بیش از دیگران به سودمندی برای اجتماع مقید هستند. ‌این میزان از تعهد اجتماعی بیش از حد انتظار‌این محقق بود.

ادامه مطلب...

صفحه 2 از 8

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام