کارآفرینی - صفحه 7

کارآفرینی

دوره دیجیتال مارکتینگ

کارآفرینی

تعاریف و مفاهیم مختلف کارآفرینی

با تحولات  سریع   اقتصادهای  ملی و تعامل  با اقتصاد جهانی  و مطرح  شدن  پدیده هایی  همانند « جهانی  شدن  اقتصاد » و « فن آوری اطلاعات » ، مباحث  اساسی  درخصوص  راهكارهای  مختلف  برای  تسریع  فرآیند رشد و توسعة  پایدار و رفاه اقتصادی  مطرح  می گردد. یكی  از این  مباحث  جدید، نقش  كارآفرینان  در این  فرآیند می باشد. به طور كلی  «كارآفرینی » از ابتدای  خلقت  بشر و همراه  با او در تمام  شئون  زندگی  حضور داشته  و مبنای تحولات  و پیشرفتهای  بشری  بوده  است . کارآفرینی از اواخر قرن بیستم مورد توجه محافل آموزشی کشورهای جهان قرار گرفته است. این واژه اولین بار در تئوری های اقتصادی و توسط اقتصاد دانان ایجاد شده و سپس وارد مکاتب و تئوری های سایر رشته های علوم گردیده است. لیكن  تعاریف  زیاد و متنوعی  از آن  در سیر تاریخی  و روند تكامل موضوع  بیان  شده  است ، كه  برخی  از این  تعاریف  ارائه  می گردد:

ادامه مطلب...

انواع دارایی های فکری

منظور از دارایی فکری (Intellectual Property) آن دسته از تولیدات و خروجیهای افراد و سازمانها است که حاصل خلاقیت ذهنی آنها بوده و به شکل محصولی منحصر به فرد، تحت حمایت قانون، برای صاحب خود ارزش آفرینی می کنند. مهمترین این دارایی ها عبارتند از:

-اختراع

-علامت یا نام تجاری

-طرح صنعتی

-اسرار تجاری

-کپی رایت

ادامه مطلب...

طرح تجاری

بررسیها نشان داده علت عمده به نتیجه نرسیدن بسیاری از ایده های کارآفرینی و به اصطلاح «زمین خوردن» صاحبان آن ایده ها، مشکلات مالی و ناتوانی در جذب منابع مالی برای اجرایی ساختن ایده بوده است. در بسیاری موارد، ایده ی فرد کارآفرین واقعا عالی بوده ولی خود شخص سرمایه ی لازم برای به اجرا رساندن آن را نداشته و موفق هم نشده تا سرمایه گذاران را در مورد سودآوری ایده قانع کند.

ادامه مطلب...

کارآفرینی: از ایده تا عمل

در تعریف کارآفرین آمده است: «کارآفرین کسی است که متعهد می شود مخاطره های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند.» مخاطرات پیش روی کارآفرین زمینه­های مختلفی دارد که از آن جمله می­توان به خطرات مالی، اجتماعی و حتی روانی اشاره کرد که فرد کارآفرین به دلیل کمبودهایی مثل کمبود منابع مالی، عدم دسترسی و یا دسترسی محدود به تخصص­های جانبی مانند تخصص­های مدیریتی، مالی، حقوقی، بازاریابی و... در مواجهه با آنها دچار مشکلاتی می شود که اغلب کارآفرینان کشور ما، به خصوص مخترعان و فارغ­التحصیلان رشته­های فنی، با آنها دست و پنجه نرم می­کنند. در اینجا به طور خلاصه به مرور فرایند کارآفرینی و بیان مهارتهای لازم می­پردازیم.

ادامه مطلب...

صفحه 7 از 8

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

آگهی

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام