خرده فروش آنلاین پوشکی که بازار را قبضه کرد

یادداشتهای تحلیلی و مدیریتیداستانهای مدیریتیخرده فروش آنلاین پوشکی که بازار را قبضه کرد

دوره دیجیتال مارکتینگ

خرده فروش آنلاین پوشکی که بازار را قبضه کرد

برچسب ها: کسب و کار

به نظر عجیب می آید که یک وب سایت فروش آنلاین پوشک بچه داشته باشد. اما خب این ماجرا در آمریکا رخ داده است. یادداشتی که می خوانید از مجله ی فوربس  Forbes است.

Diapers.com توسط دو دوست که از کلاس پنجم با هم بودند یعنی Mark Lore و Vinit Bharara و در سال 2005 تاسیس شد. امروز شرکت آنها یعنی همان Diapers.com بیش از 300 کارمند دارد و فروش سالانه ی آن از 180 میلیون دلار فراتر رفته است. بازار هدف آنها 12 میلیون مادر آمریکایی بود که فرزندانی حداکثر 3 ساله دارند و سالانه 5/2 میلیارد دلار برای خرید پوشک هزینه می کنند. آنها حاشیه ی سودشان را بسیار پایین اورده بودند تا بتوانند سهم بازار کسب کنند. اما این قدیمی ترین ترفند برای کسب سهم بازار بود. کار اصلی آنها در شکل استفاده از تکنولوژی در به حداقل رساندن و حذف کردن اتلاف سرمایه در شبکه ی توزیع و تامین کنندگانشان بود تا بتوانند یک سرویس مطمئن را به مشتریان ارائه دهند. آنها معتقد بودند که برای آن که در این مدل کسب و کار زنده بمانند و حذف نشوند باید از همه ی رقبا بهتر ظاهر شوند.

آنها پس از آن که تحصیلاتشان در دانشگاه به پایان رسید هر کدام برای کار به جایی رفتند. Lore در یک بانک ژاپنی در لندن کار کرد و Bharara در یک موسسه ای در Manhattan کارهای حقوقی می کرد. زمانی که صنعت dot com رشد چشمگیری را پیدا کرد، Lore و Bharara ایده ی یک کسب و کار آنلاین مربوط ورزش را در ذهن پروراندند و آن را به عمل رساندند.

مدتی بعد که هر دوی آنها فرزندان دختر کوچکی داشتند، به فکر فروش آنلاین پوشک بچه افتادند.  آنها در گوگل، فروشندگان فعال این محصول را یافتند، یکی Amazon بود و دیگری  DiaperDandy  (که امروز مغلوب Lore و Bharara شده است و دیگر وجود ندارد) . ارزیابی های آنها نشان می داد که آنها هیچ کدام در ابعاد بزرگ روی فروش این محصول کار نکرده اند. آنها سرمایه گذاری پر ریسکی را آغاز کردند.خرده فروشی آنلاین 25000 دلار برای خرید نام و تلفنهای معروف 800-1 خرج کردند، 5000 دلار هم برای دامین دیگری 1800diapers خرج کردند. یک برنامه نویس هم استخدام کردند تا نیازمندی های سایت و غیره را مرتفع سازد. در روزهای اول تولید کنندگان مستقیماً به آنها محصولات را نمی فروختند، آنها با سرمایه خودشان و از واسطه ها، خرید کردند.

در سال 2005 فروش آنها به 5/2 میلیون دلار رسید، سال بعد 11 میلیون دلار رسید و همان طور که در ابتدا اشاره شد اکنون آنها بیش از 180 میلیون دلار فروش دارند. البته فراموش نکنید که همزمان با توسعه، Diapers کار را از پوشک فراتر نهاد و امروز تمام محصولات مربوط به بچه ها را می فروشند.

رشد و توسعه ی Diapers موجب شد که اهمیت محل قرار گیری انبارها و نحوه ی مدیریت آنها بیشتر از پیش احساس شود؛ آنها برای حل این مشکل Scott Hilton کارمند سابق بویینگ را استخدام کردند.

اکنون، به طور منظم، کامیون هایی از Procter & Gambple، Kimberly و بسیاری از شرکت های بزرگ آمریکایی محصولات را به انبارهای Diapers جابجا میکنند.


این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی و با استفاده از منابع زیر تالیف شده است.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

منابع مورد استفاده در این مطلب:

سایت انگلیسی :

Forbes

Diapers


Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام