یاهو گزارش سه ماهه چهارم 2012 را منتشر کرد

یادداشتهای تحلیلی و مدیریتییادداشتیاهو گزارش سه ماهه چهارم 2012 را منتشر کرد

دوره دیجیتال مارکتینگ

یاهو گزارش سه ماهه چهارم 2012 را منتشر کرد

شرکت یاهو با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲، عملکرد قوی خود را در توسعه فعالیت‌های مختلف نشان داد. این شرکت که از ماه جولای گذشته ماریسا مایر، یکی از مدیران سابق گوگل را به‌عنوان مدیرعامل در اختیار دارد، با عملکرد مناسبی که از آن زمان تا کنون داشته، امید سهام‌داران را برای خروج یاهو از وضعیت بحرانی گذشته افزایش داده است.

گزارش مالی یاهو نشان می‌دهد این شرکت توانسته است در فصل پایانی ۲۰۱۲ موفق به کسب 1.22  میلیارد دلار درآمد شود. همچنین سود سهام این شرکت در این مدت 0.32 دلار به ازای هر سهم بوده است. این نتایج بالا‌تر از پیش‌بینی‌های وال استریت بود و همین موضوع باعث شد تا در ساعات اولیه انتشار این گزارش، ارزش سهام این شرکت تا ۵ درصد افزایش پیدا کند.

وال استریت پیش‌بینی کرده بود که یاهو در بازه زمانی اعلام شده می‌تواند 1.21 میلیارد دلار درآمد و  0.28 دلار سود به ازای هر سهم کسب کند.

با این حال، گزارش مالی منتشر شده توسط یاهو فقط شامل نتایج موفقیت‌آمیز نمی‌شود. بخش نمایش تبلیغات این شرکت با درآمد ۵۲۰ میلیون دلاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۱، حدود ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. به همین ترتیب تعداد تبلیغات فروخته شده یاهو در این مدت نسبت به سال قبل از آن، ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

برخی از این کاهش‌ها در قسمت جستجوی یاهو جبران شده‌اند. در سه ماهه چهارم ۲۰۱۲، درآمد حاصل از بخش جستجوی این شرکت نسبت به سال قبل با ۱۴ درصد افزایش، ۳۷۶ میلیون دلار بوده است. همچنین تعداد کلیک‌های پرداختی نیز ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهند.

مریسا مایر یاهو

گزارش مالی یاهو در حالی منتشر شده است که سهام‌داران این شرکت منتظر نشانه‌ای برای نمایش موفقیت عملکرد ماریسا مایر در مقام مدیرعامل این مجموعه بودند. مایر طی این مدت با انجام تغییرات مختلفی در یاهو تلاش کرده است تا روال فعالیت شرکت را بهبود ببخشد. امضای قراردادهای کاری با NBC و CBS، خرید دو شرکت در زمینه تولید اپلیکیشن و اعمال تغییرات اساسی در سرویس‌های یاهو میل و فیلکر در کنار اهدای آیفون و ناهار روزانه رایگان به کارمندان، از جمله فعالیت‌های قابل بیان مایر در ماه‌های گذشته به حساب می‌آیند.

در حال حاضر سهام یاهو با عبور از قیمت ۲۰ دلار به ازای هر سهم، برای اولین بار است که در چنین وضعیتی از سال ۲۰۰۹ به بعد قرار می‌گیرد. تلاش مایر این است تا درآمد حاصل از بخش جستجو و درآمد سالانه شرکت یاهو را به مرور نسبت به گذشته افزایش دهد. احتمالا قسمت سخت ماجرا برای این مدیر با تجربه، بهبود وضعیت تبلیغاتی نمایشی این شرکت و جلوگیری از زیان دوباره آن خواهد بود.

یاهو

 

منبع: وبلاگینا - آرش آزاد به نقل از Mashable

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام