مجتمع فنی تهران میرداماد

رابطه انتخابات و اعتماد آفرینی اقتصادی

یادداشتهای تحلیلی و مدیریتییادداشترابطه انتخابات و اعتماد آفرینی اقتصادی

دوره دیجیتال مارکتینگ

رابطه انتخابات و اعتماد آفرینی اقتصادی

برچسب ها: اقتصاد

کدام رییس‌جمهور آمریکا اعتمادآفرینی بیشتری به آینده اقتصادی ایجاد کرده است؟

میت‌ رامنی نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا مدعی شده است که به محض رای‌ آوردنش در انتخابات پیش روی آمریکا، اطمینان مردم نسبت به آینده‌ اقتصادیشان بیشتر می‌شود.

بسیاری از اقتصاددانان نسبت به چنین ادعایی مشکوکند، نه از آن رو که رامنی چنین ادعایی کرده است، بلکه از آن رو که اثر رای آوردن این یا آن نامزد انتخاباتی بر اعتمادآفرینی مردم به آینده اقتصادی یک کشور را ناچیز قلمداد می‌کنند.

دانشگاه می‌شیگان اما شاخصی را اندازه گرفته است که می‌تواند ما را در داشتن تخمینی از میزان اعتمادآفرینی رییس‌جمهورهای مختلف آمریکا یاری کند. در‌واقع شاخصی که اندازه گرفته شده است میزان انتظارات مصرفی مردم است که به صورت ماهانه از سال ۱۹۷۸ (و دوره‌های غیرمنظم‌ از سال ۱۹۴۶) ثبت شده است.

نشریه اکونومیست این آمار را در دوره‌های «یک ماه پیش از آغاز یک انتخابات تا یک ماه پیش از آغاز انتخابات بعدی» مورد نظر قرار داده و میزان افزایش یا کاهش انتظارات مصرفی را در هر دوره محاسبه کرده است. حاصل نموداری است که در زیر مشاهده می‌کنید. جذابیت ویژه این نمودار به چهار رییس‌جمهوری است که در بالا قرار گرفته‌اند. رونالد ریگان که رامنی سعی می‌کند بسیار شبیه به او باشد و شعارهایی شبیه به او می‌دهد نزدیک به ۲۲ واحد، انتظارات مصرفی را بالا برده است، اما متاسفانه برای رامنی و خوشبختانه برای دموکرات‌ها، اوباما و بیل‌کلینتون هر دو با اندکی اختلاف جلو‌تر از ریگان قرار می‌گیرند. البته چالش وقتی بیشتر می‌شود که می‌بینیم جرالد فورد، رییس‌جمهور جمهوری‌خواه بیشترین میزان افزایش انتظارات مصرفی را در دوره دو ساله ریاستش بر دولت داشته است.

نمودار شامل میانگین افزایش‌ها (و کاهش‌ها) برای هر کدام از احزاب نیز هست و در این‌جا به وضوح دموکرات‌ها اوضاع بسی بهتری دارند.

انتخابات و اقتصاد

منبع: دنیای اقتصاد

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

بیمه تجارت نو ؛ در مسیری کهنه

شرکت بیمه تجارت نو، که در زمستان 94 آغاز به فعالیت کرده است، در کمپین تبلیغاتی بهار 95 که در واقع کمپین ورود به بازار آنها بوده است، اشتباهی نموده است که نشان می دهد در مسیری کهنه قرار گرفته است . متن کامل مقاله را بخوانید

اخبار مرتبط با اقتصاد، صنعت و مدیریت

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام