برای شرکت رایگان در وبینار ثروت آفرینی در شرایط جدید اقتصاد ایران روی لینک زیر کلیک کنید

زمان برگزاری چهارشنبه 12 آذر ماه : اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «ثروت آفرینی در شرایط جدید اقتصاد ایران»فرصت

یادداشت - صفحه 40

یادداشتهای تحلیلی و مدیریتییادداشت

دوره دیجیتال مارکتینگ

یادداشت

معروفترین شرکت های دنیا

برچسب ها: forbesبرندنام تجاری

شرکتهایی که بر اساس اعتماد و تحسین مردم بنا نهاده شده اند.

مدیران اجرایی رده های بالای شرکت ها، زمانی که تصمیم به راه اندازی یک شرکت موفق می گیرند، معمولاً کار را با کشور خودشان آغاز می کنند و اگر توانستند در مدت مورد نظر در کشور خودشان محصول و کسب و کار موفقی را شکل دهند و طراحی کنند آن وقت نوبت به حرکت آن شرکت به آن سوی آبها می شود.

با افزایش ارتباط بین سازمان ها و شرکت ها خلق یک شهرت جهانی در خارج از مرزهای کشورشان بسیار بحرانی و حساس می شود، تا جایی که برای بسیاری از شرکت توانایی خلق این شهرت، خود به معنای شکست یا پیروزی شرکت ها است.

ادامه مطلب...

لیست ثروتمند ترین افراد دنیا در مارس 2010

برچسب ها: forbesمیلیاردرها

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی و با بهره گیری از منابع مذکور در انتهای مطلب تالیف شده است.

ثروتمند ترین افراد جهان در مارس 2010

مجله ی فوربس (forbes) امروز دیگر یک مجله ی معمولی نیست و تبدیل به پرکاربرد ترین رسانه ی کسب وکاری جهان شده است. با این وجود که forbes یک رسانه ی کاملاً حرفه ای است و شاید افرادی که سررشته ای در  موضوعات کسب و کاری ندارند، کمتر درگیر مطالب آن باشند، ولی گزارش لیست میلیاردرهای جهان (به دلار) از گزارش های جذاب و پربیننده فوربس است که خوانندگانش از گروه های اجتماعی مختلف  هستند.

آخرین گزارش میلیاردرهای جهان در در تاریخ 10 مارس سال 2010 توسط فوربس منتشر شده است. تغییر در نفرات اول این لیست طی این چند سال بارها رخ داده است، اتفاقی قبلاً کمتر رخ داده بود و بیل گیتس میلیاردر معروف آمریکایی و مالک شرکت مایکروسافت 13 سال در صدر این لیست قرار داشت.

ادامه مطلب...

رهبران موفق چگونه فکر می کنند؟

برچسب ها: harvard business review

منبع: Harvard business review نوشته ی Roger Martin به نقل از دنیای اقتصاد (ترجمه سریما نازاریان) - مشاهده متن اصلی (انگلیسی)

ما همواره در تلاشیم تا از اعمال رهبران موفق درس بگیریم. در حالی که باید سعی کنیم که از آنچه در فکر آنها می‌گذرد آگاه شویم؛ از روشی که آنها را قادر می‌سازد که از کشمکش میان ایده‌های متناقض به صورت نوآورانه استفاده کنند.

تمرکز بر اینکه یک رهبر چه کار می‌کند اشتباه است؛ چرا که در بسیاری از موارد کاری که در یک شرایط خاص صورت می‌گیرد در شرایط دیگری بی‌معنی به نظر می‌رسد، حتی اگر رهبر و سازمان، همان رهبر و سازمان قبلی باشند. برای مثال جک ولش، مدیرعامل سابق جنرال‌الکتریک در ابتدا اصرار داشت که سازمانش صاحب بیشترین سهم بازار در صنعت خود باشد؛ در حالی که بعدها جک ولش قانونی را گذاشت که مدیران سازمان را مجبور می‌کرد سهم بازار سازمان را به بیش از 10درصد ارتقا ندهند. بدیهی است که در چنین مواقعی تلاش برای فهمیدن اینکه ولش به عنوان یک رهبر بزرگ چه کار کرده است، بسیار گیج‌کننده خواهد بود؛ چرا که او دو دیدگاه کاملا متناقض را در طول مدت رهبری خود در جنرال الکتریک دنبال کرده است.

ادامه مطلب...

بیراهه مدیریت رفاقت-محور

برچسب ها: harvard business review

منبع : Harvard Business Review نوشته ی اندرو هافمن به نقل از دنیای اقتصاد (ترجمه عاطفه کردگاری) - مشاهده متن اصلی (انگلیسی)

طبق اصول مدیریت، همه امور یک سازمان اعم از ساختار، رهبری، گزینش، فرهنگ، پاداش‌ها و ... همدیگر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و تغییر در هر کدام از این جنبه‌ها منجر به یک تغییر کلی می‌شود.


در این میان، مهم‌ترین موضوع، نظام حقوق و پاداش‌ها است و دقیقا به همین دلیل، بیشتر روانشناسان سازمانی هنگام بررسی مشکلات سازمان‌ها، اولین چیزی را که مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند، همین نظام دستمزد و پاداش است؛ اما بیشتر اوقات، پی بردن به تصمیمات اشتباه در این زمینه تا زمان ظهور آثار آن به طول می‌انجامد که آن موقع، برای جبران خیلی دیر شده است.

ادامه مطلب...

صفحه 40 از 40

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

ورود یا ثبت نام



دوره دیجیتال مارکتینگ

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام