مجتمع فنی تهران میرداماد

عادات متفاوت استیو جابز: ناهار، همیشه تنها

یادداشتهای تحلیلی و مدیریتیمطالب خواندنیعادات متفاوت استیو جابز: ناهار، همیشه تنها

دوره دیجیتال مارکتینگ

عادات متفاوت استیو جابز: ناهار، همیشه تنها

برچسب ها: کسب و کار

استیو جابز مدیرعامل فقید اپل عادات بسیار متفاوتی داشت و علاوه بر این‌که معتقد بود باید متفاوت اندیشید واقعاً انسان متفاوتی بود و به طور مثال خودروی او هیچگاه پلاک نداشت! یک نکته جالب دیگر در مورد زندگی جابز این است که او همواره ناهارش را به تنهایی میل می‌کرد؛ اما دلیل این موضوع چیست؟

از آن‌جایی که دانش‌آموزان مدارس آمریکا ناهار را هم در مدرسه صرف می‌کنند بسیاری از آن‌ها برای یافتن دوستانی که کنارشان ناهار بخورند به مشکل برمی‌خورند. برخی به خاطر رنگ پوست، بیش از حد درس‌خوان بودن و یا ترس از قلدرها چنین مشکلی را دارند؛ اما مشکل استیو جابز درست برعکس این موارد بود! در شرکت اپل کسی حاضر نبود با استیو جابز ناهار بخورد چرا که می‌ترسید جابز او را اخراج کند!

به گزارش Business Insider و به نقل از دیوید بلک یکی از مهندسین اپل در بخش جاوا و WebObject می‌گوید که وقتی استیو جابز وارد کافه تریای اپل می‌شد ظرف مدت 15 تا 20 دقیقه همه اتاق را ترک می‌کردند! او می‌گوید: “هیچ‌کس بر روی صندلی‌های اطراف او نمی‌نشت چرا که کسی آمادگی آن لحظه را نداشت.”

از آن‌جایی که استیو جابز گاهی اوقات شوخی‌های وحشتناکی هم با کارمندانش می‌کرد بسیاری از حرف زدن با او حتی سر میز ناهار وحشت داشتند. بلک همچنین در یک خاطره دیگر از استیو جابز می‌گوید: “روزی جابز یکی از اینترن‌ها را در آسانسور دیدار کرد و از او پرسید که در حال کار بر روی چیست؟ اینترن هم می‌گوید در حال انجام کارهای کنترل کیفیت یکی از محصولات است. جابز در پاسخ می‌گوید: چرا پایین می‌روی؟ باید بالا بروی و به سر کارت برگردی!” پس از این‌که رنگ از رخسار اینترن جوان پرید استیو جابز گفت: هی بچه، داشتم شوخی می‌کردم!”

به هر حال همان‌طور که می‌دانید این قضیه در مورد تیم کوک، مدیرعامل جدید اپل اصلاً صادق نیست و خیلی‌ها داوطلب شده‌اند تا برای یک‌بار ناهار خوردن در کنار او 600 هزار دلار بپردازند.

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

بیمه تجارت نو ؛ در مسیری کهنه

شرکت بیمه تجارت نو، که در زمستان 94 آغاز به فعالیت کرده است، در کمپین تبلیغاتی بهار 95 که در واقع کمپین ورود به بازار آنها بوده است، اشتباهی نموده است که نشان می دهد در مسیری کهنه قرار گرفته است . متن کامل مقاله را بخوانید

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام