ایران؛ پدیدۀ المپیک به زبان مدلسازی

یادداشتهای تحلیلی و مدیریتیمطالب خواندنیایران؛ پدیدۀ المپیک به زبان مدلسازی

دوره دیجیتال مارکتینگ

ایران؛ پدیدۀ المپیک به زبان مدلسازی

برچسب ها: مطالب خواندنی

پس از پایان بازیهای المپیک 2012 و بسته شدن پروندۀ سی امین دورۀ این بازیها در لندن، تحلیل نتایج تلاش ورزشکاران در این رویداد بزرگ بین المللی تا مدتی خوراک رسانه های مختلف، که عمدتاً ورزشی هستند، خواهد بود. اما در این بین بررسی این نتایج در دانشکده های افتصاد و بازرگانی جالب توجه است. دکتر مایکل نایلور از دانشکدۀ اقتصاد و فاینانس دانشگاه Massey نیوزلند، به رتبه بندی کشورهای حاضر در المپیک براساس نتایج واقعی و نتایج مورد انتظار از آنها پرداخته است. به گفتۀ این محقق، پیش بینی مدال آوری کشورها با استفاده از مدلهای Bernard، Johnson و Goldman صورت گرفته که در آنها متغیرهایی مانند جمعیت، درآمد ملی سرانه، میزان حمایت مالی از ورزشکاران و نتایج دوره های قبلی المپیک مورد استفاده قرار گرفته است.

alt

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت، در این رتبه بندی، کاروان ایران با عملکرد 300 درصدی، با اختلاف بسیاری در رتبۀ اول و نیوزلند با عملکرد 162/5 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفته است. گفتنی است کشور چین با عملکرد 100 درصدی (پیش بینی و تعداد واقعی 87 مدال) در رتبۀ سیزدهم و ایالات متحدۀ امریکا با عملکرد 98 درصدی (پیش بینی 106 مدال و تعداد واقعی 104 مدال) در ردۀ پانزدهم قرار گرفته اند.

رتبه
کشور
تعداد مدال

تعداد پیش بینی شده

(میانگین مدلها)

1
ایران
12
4
2
نیوزلند
13
8
3
جامائیکا
12
9
4
مجارستان
17
12
5
ژاپن
38
28
6
دانمارک
9
7
7
بریتانیا
65
49
8
قزاقستان
13
11
9
هلند
20
17
10
روسیه
82
73


Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

همه چیز را درباره ارز دیجیتال تلگرام بدانید

تلگرام، پیام رسانی متفاوت برای ایرانی هاست، پیام رسانی که میلیون ها کاربر ایرانی دارد. مدتی است که مدیران تلگرام از برنامۀ آنها برای ورود به بلاک چین و ارزهای دیجیتال خبر داده اند. اتفاقی که می تواند برای ایرانی ها بسیار مهم باشد. اما دربارۀ ارز دیجیتال تلگرام که نامش را گرام گذاشته اند، بیشتر بدانید. اینجا کلیک کنید.

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام