یادداشت‌های مدیریتی

طنزی برای مدیران: فرآیند نوآوری

قبلاً در همین سایت مطالب زیادی در مورد نوآوری و اهمیت آن در فضای پرتلاطم کسب و کار امروز نوشته شده است. اما مخالفت با تغییر و ایده های نو و خلاقیتها، بخش جدانشدنی زندگی افراد نوآور است.

با این مقدمه، به فرآیند 5 مرحله ای نوآوری دقت کنید، شاید خیلی از ما بارها با این فرآیند روبرو شده باشیم …


نوآوری

1- آنها انکار می کنند که نوآوری لازم است.

2- آنها انکار می کنند که نوآوری موثر است.

3- آنها انکار می کنند که نوآوری مهم است.

4- آنها انکار می کنند که نوآوری ارزش تلاش برای آن را دارد.

5- آنها نوآوری را قبول می کنند، از فواید آن لذت می برند، آن را به فردی غیر از فرد نوآور نسبت می دهند و انکار می کنند که مراحل 1 تا 4 وجود داشته است.

این مطلب توسط آقای علیرضا عظیمی از کاربران سایت پایگاه اطلاع رسانی صنعت، ارسال شده است.

منبع : کتاب انگلیسی A Short History Of Nearly Everything

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا