پایگاه اطلاع رسانی صنعت -نگاهی جامع به مفهوم توسعه اقتصادی 4 - صفحه 3

نگاهی جامع به مفهوم توسعه اقتصادی 4

معیارهای توسعه اقتصادی

با توجه به تعاریف رشد و توسعه اقتصادی كه قبلاً به آنها اشاره گردید در تعاریف رشد و توسعه بین اقتصاددانان وحدت نظر كامل وجود ندارد و هر یك معیار یا معیارهایی را برای توسعه مد نظر قرار داده و با توجه به این معیار یا معیارها به تعریف توسعه اقتصادی پرداخته‌اند.

به عبارت دیگر اختلاف در تعاریف توسعه اقتصادی به این موضوع برمی‌گردد كه هر یك از علمای اقتصادی یك یا چند عامل مختلف از قبیل سرمایه گذاری نیروی انسانی، فرهنگ، ساختارها و بنیانها، موسسات اجتماعی، منابع طبیعی، تكنولوژی و غیره را راهنما و سنگ زیرین توسعه اقتصادی دانسته و به جهت اهمیتی كه برای هر یك از عوامل فوق قائل هستند مبادرت به تعریف توسعه اقتصادی می‌نماید.

ادامه مطلب...

در بازاریابی با اینستاگرام مرتکب این اشتباهات نشوید

در بازاریابی با اینستاگرام مرتکب این اشتباهات نشویددر حال حاضر یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام است که کاربران در آن به اشتراک تصاویر و ویدئو می پردازند. محبوبیت این شبکه اجتماعی می تواند به شما در امر بازاریابی، تبلیغات و .. کمک شایانی کند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، در حال حاضر این شبکه اجتماعی بالغ بر 300 میلیون کاربر از سرتاسر دنیا دارد. به دلیل ویژگی به اشتراک گذاری تصاویر این امکان به خیلی از صاحبان کسب و کار داده می شود که محصولات خود را به نمایش گذاشته و به بازاریابی آن ها بپردازند. در اصل بسیاری از صاحبان کسب و کارها سیاست هایی را برای جذب دنبال کننده در اینستاگرام اتخاذ می کنند تا به وسیله آن ها بتوانند محصول خودشان را بهتر معرفی کنند.

ادامه مطلب...

بازاریابی و تبلیغات ویدیویی بیمه دی به شیوه ویروسی+ویدیو

این روزها گروه وسیعتری از کسب و کارها و مدیران، بازاریابی ویروسی و تبلیغات ویروسی را شناخته اند و از آن استفاده می کنند. بیمه دی، با شعار بسیار  خوبِ بیمه دی برای جبران، اخیراً یک ویدیو را به صورت viral در شبکه های اجتماعی خصوصاً تلگرام، منتشر کرده است، که باید برنامه ریزی، اندیشه و جسارت مدیران بازاریابی بیمه دی را به خاطر این اقدام تبلیغاتی مورد تحسین قرار داد. به نظر نگارنده این ویدیوی تبلیغاتی (البته تقریباً تبلیغ غیرمستقیم) بهترین نمونه کار شده از این دست در فضای کسب و کار ایران است. پیشنهاد می کنم، حتماً ویدیو را از ادامه مطلب مشاهده کنید.

ادامه مطلب...

از خواسته های مشتری تا درک بازار

اجازه دهید ابتدا به بررسی دقیق اولین گام فرآیند بازاریابی بپردازیم، یعنی درک بازار و نیازها و خواسته های مشتری. بازاریابی در محیطی مستقل عمل نمی‌کند، بلکه محیط آن پیچیده و کاملا در حال تغییر است. دیگر بازیگران این محیط مثل تامین‌کنندگان، واسطه‌ها، مشتری‌ها و مردم ممکن است علیه شرکت عمل کنند. نیروهای محیطی اساسی یعنی ترکیب جمعیتی، اقتصادی، طبیعی، فناوری، سیاسی و فرهنگی، فرصت‌های بازاریابی را شکل داده، تهدیدهایی مطرح می‌کنند و بر توانایی شرکت در چگونگی خدمت‌رسانی به مشتریان و برقراری رابطه سودمند با آنها تاثیر می‌گذارند. برای درک بازاریابی و تهیه استراتژی‌های موثر، ابتدا باید محیطی که بازاریابی در آن انجام می‌شود را بشناسیم. (در همین ارتباط مقاله نیاز، خواسته و تقاضا را بخوانید)

ادامه مطلب...

صفحه 3 از 164

ورود یا ثبت نام



کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام