برای شرکت رایگان در وبینار ثروت آفرینی در شرایط جدید اقتصاد ایران روی لینک زیر کلیک کنید

زمان برگزاری چهارشنبه 7 خرداد : اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «ثروت آفرینی در شرایط جدید اقتصاد ایران»فرصت

پایگاه اطلاع رسانی صنعت -طرح تجاری - صفحه 163

دوره دیجیتال مارکتینگ

طرح تجاری

بررسیها نشان داده علت عمده به نتیجه نرسیدن بسیاری از ایده های کارآفرینی و به اصطلاح «زمین خوردن» صاحبان آن ایده ها، مشکلات مالی و ناتوانی در جذب منابع مالی برای اجرایی ساختن ایده بوده است. در بسیاری موارد، ایده ی فرد کارآفرین واقعا عالی بوده ولی خود شخص سرمایه ی لازم برای به اجرا رساندن آن را نداشته و موفق هم نشده تا سرمایه گذاران را در مورد سودآوری ایده قانع کند.

ادامه مطلب...

کارآفرینی: از ایده تا عمل

در تعریف کارآفرین آمده است: «کارآفرین کسی است که متعهد می شود مخاطره های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند.» مخاطرات پیش روی کارآفرین زمینه­های مختلفی دارد که از آن جمله می­توان به خطرات مالی، اجتماعی و حتی روانی اشاره کرد که فرد کارآفرین به دلیل کمبودهایی مثل کمبود منابع مالی، عدم دسترسی و یا دسترسی محدود به تخصص­های جانبی مانند تخصص­های مدیریتی، مالی، حقوقی، بازاریابی و... در مواجهه با آنها دچار مشکلاتی می شود که اغلب کارآفرینان کشور ما، به خصوص مخترعان و فارغ­التحصیلان رشته­های فنی، با آنها دست و پنجه نرم می­کنند. در اینجا به طور خلاصه به مرور فرایند کارآفرینی و بیان مهارتهای لازم می­پردازیم.

ادامه مطلب...

کارآفرینی چیست؟

برچسب ها: کارآفرینی

کارآفرینی چیست؟

با شنیدن این کلمه معمولا واژه­های دیگری نیز به ذهن افراد خطور می­کند. واژه­هایی نظیر «خلاقیت»، «نوآوری»، «ایده بکر» و از این دست مفاهیم که تا حدودی بیانگر حیطه فرایند کارآفرینی هستند. در تعریف کارآفرینی گفته­اند «فرایند خلاقیت و خلق چیزی نو که برای مردم ارزش داشته و بازار حاضر به هزینه کردن برای آن باشد.»، «توانایی ایجاد و ساخت یک دیدگاه از هیچ که اساسا یک عمل خلاقانه انسانی است»، «توانایی شناخت بازار، تشخیص فرصتها و تبدیل آنها به ایده­های عملی قابل فروش» و تعاریف دیگری که نقطه اشتراک همه آنها را می­توان ظاهر جذاب آنها دانست ...

ادامه مطلب...

استراتژی خوب به چه معنا است ؟

فقدان یک تعریف مورد توافق برای استراتژی و فرآیند شکل گیری آن ایجاب می کند که منظور از خوب بودن استراتژی را روشن نمایی. آن چه مسلم است مدیریت اهدافی را برای شروع کار تعریف می نماید و به دنبال آن استراتژی مطرح می گردد و لذا ممکن است این ایده مطرح گردد که اگر استراتژی ما را به اهدافمان برساند خوب است اما در همین مورد نیز چند سوال وجود دارد.

1-      آیا اهداف تعیین شده منطقی هستند ؟ آیا با همین استراتژی فعلی قابل دستیابی نیستند ؟

2-      اگر نتوانیم اهداف را به صورت روشن و کمی تعریف نماییم چه باید کرد، اهداف مبهم ممکن است این مشکل را ایجاد کنند که نتوانیم تشخیص دهیم که استراتژی مورد نظر خوب طراحی و توسعه یافته است یا خیر.

3-      از آن جا که اهداف بلند مدت بوده و برای آینده تعریف می شوند. قبل از اجرای استراتژی چگونه می توان راجع به خوب بودن قضاوت کرد و نشان داد که ما به اهداف تعیین شده می رسیم یا خیر ؟

ادامه مطلب...

صفحه 163 از 166

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام