برای پیش ثبت‌نام در وبینار رایگان جهش های طلایی کسب و کار در ایران1402 روی لینک زیر کلیک کنید

زمان برگزاری فروردین ماه می‌باشد : اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «جهش های طلایی کسب و کار در ایران1402»فرصت


پایگاه اطلاع رسانی صنعت -شعارهای تبلیغاتی شرکتهای ایرانی - صفحه 161

دوره دیجیتال مارکتینگ

شعارهای تبلیغاتی شرکتهای ایرانی

همان چیزی كه این روزها پایه و اساس تبلیغات را تشكیل می‌دهد تا جایی كه موج تبلیغات تمام صنایع و خدمات را با خود همراه كرده و به صنعت بزرگ تبلیغات تبدیل شده است.

شاید در گذشته، شعارهای تبلیغاتی اهمیت کمتری داشتند، اما بدون شک امروز این شعار ها بخشی از برنامه ی بازاریابی و تبلیغات شرکت ها هستند و مدیران و مشاوران شرکت ها زمان زیادی را صرف تدوین همین شعارهای کوتاه و به ظاهر ساده می نمایند.

شعارهای تبلیغاتی به دلیل حضور در تمام برنامه های تبلیغاتی شرکتها، در شکل گیری Image و تصویر از شرکت یا محصول ما نقش بسیاری خواهند داشت، همچنین بدون شک این شعارهای تبلیغاتی نقش مهمی را در positioning ایفا می کنند.

در ادامه ی این مطلب می توانید نمونه ای شعارهای تبلیغاتی شرکت ها ایرانی را ملاحظه فرمایید.

ادامه مطلب...

پشتیبانی سیستم های اطلاعاتی از تصمیم سازی مدیران در یک فروشگاه زنجیره ای لوازم ورزشی

سیستم اطلاعاتی در فروشگاه ورزشیفروشگاه ورزشی کوهستان شرقی (Eeastern Mountain Sports) که در سال 1967 میلادی توسط دو صخره نورد آمریکایی در ایالات متحده تأسیس شده بود، هم اکنون به یکی از فروشگاه های زنجیره ای پیشرو در عرضه ی لوازم کوهپیمایی ذر این کشور تبدیل شده است. علاوه بر محصولات برندهای ورزشی مشهور و با کیفیت، برند مخصوص EMS نیز در 64 شعبه ی این فروشگاه برای علاقه مندان به کوهپیمایی قابل خریداری است.

چهل سال پس از افتتاح نخستین فروشگاه، مدیران آن در دریافت به موقع گزارش های مدیریتی با مشکل مواجه بودند. مدیران نمی توانستند تصویر درستی از الگوی فروش محصولات و عملیات شرکت بدست آورند، چرا که اطلاعات مورد نیاز برای تهیه ی گزارش ها، در نقاط مختلفی از جمله سیستم مدیریت تجاری (merchandising)، سیستم مالی، سیستم صندوق ها (point-of-sale) و غیره، و به صورت جدا از هم ذخیره می شدند. به این ترتیب، کارکنان وقت زیادی را صرف جمع آوری و تنظیم داده ها می کردند.

ادامه مطلب...

تحلیل SWOT چیست؟

تحلیل SWOT چیست ؟ (SWOT Analysis)

تحلیل SWOT ابزاری کارآمد برای شناسایی شرایط محیطی و توانایی های درونی سازمان است. پایه و اساس این ابزار کارآمد در مدیریت استراتژیک و همین طور بازاریابی، شناخت محیط پیرامونی سازمان است. حروف SWOT که آن را به شکل های دیگر مثل TOWS هم می نویسند، ابتدای کلمات Strength به معنای قوت ، Weakness به معنای ضعف، Opportunity به معنای فرصت و Threat به معنای تهدید است.

ماهیت قوت و ضعف به درون سازمان مربوط می شود و فرصت و تهدید معمولاً محیطی است.در اینجا به معرفی آنالیز SWOT پرداخته شده است و نحوه ی اجرای آن شرح داده نشده است.

ادامه مطلب...

ضرورت و اهمیت بیانیه ماموریت

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی و با استفاده از منابع مذکور در انتهای مطلب تالیف شده است.

مطالعه مطلب « بیانیه های ماموریت و چشم انداز شرکتهای معروف دنیا » و « بیانیه ماموریت چیست؟ » را نیز به شما توصیه می کنیم.

ضرورت تعیین ماموریت سازمان

ماموریت که آن را با اسامی دیگر نظیر رسالت و mission هم شنیده ایم، فلسفه وجودی و علت اصلی به وجود آمدن شرکت هستند. فلسفه ها و اهداف اساسی وضع یا حالت راهبردی شرکت ها راشکل می دهند و باید در هنگام ایجاد کسب و کارهای جدید و یا تجدید نظر در جهت گیری شرکت تعیین گردند. ماموریت و هدف بنیادی هدفی است که یک شرکت بازرگانی را از شرکت بازرگانی مشابه جدا کرده،حیطه عملیات آن را در بازار محصول تعریف می کند و بیانگر مقصد شرکت است؛ هدف بنیادی در برگیرنده ی فلسفه بازرگانی تصمیم گیران راهبردی، تصویر مورد نظر شرکت برای آینده، حوزه های محصول یا خدمات، نیازهای مصرف کنندگان و تصویری از خود شرکت است.

اما سوالی که در این مطب باید به آن پاسخ دهیم، این است که چه لزومی به طرح بیانیه ماموریت و رسالت سازمان با ویژگیهایی که برخی از آنها را برشمردیم وجود دارد. اگر بیانیه ی ماموریتی وجود نداشته باشد، شرکت چه لطمه ای می بیند ؟ آیا این بیانه های ماموریت تنها یک سری مستندات هستند که به منظور حفظ رسمیت به وجود می آیند ؟ یا بر عملکرد و شانس موفقیت سازمات موثر هستند ؟

ادامه مطلب...

صفحه 161 از 168

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام