شاید موفقیت در ذهن هر شخصی متفاوت باشد اما یک رکن مشترک در معنای حقیقی این واژه وجود دارد و آن هم این است که رسیدن به موفقیت، تنها یک مقصد نیست بلکه سفری است بلند مدت. زیرا زمانی که به آنچه می خواهید می رسید، سپس باید بیاموزید که چگونه موفقیت خود را حفظ کنید. فراموش نکنید که خاصیت کارآفرینی در این است که هیچ نوع مسیر شغلی مشخص و تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. اما پیش از هر چیزی، آنچه مهم است داشتن تفکر و دیدگاه کارآفرینی است، چه بسا که در سفر خود به سوی موفقیت فراز نشیب های زیادی در انتظار شماست و داشتن تفکری ساختاریافته و طرز فکر صحیح در این مسیر می تواند بسیار مفید واقع شود.
یک کارآفرین کسب و کاری را راه اندازی می کند و می داند که هم احتمال شکست وجود دارد و هم احتمال موفقیت. اگر با شکست روبرو شد کسب و کار دیگری را شروع خواهد کرد و اگر با موفقیت همراه بود، احتمال آن وجود دارد که پیش از واگذاری آن و تنها تا شروع دوباره ی یک حرفه، فقط چند سال وقت صرف کند. در این مقاله، 6گام برای ایجاد تفکر کارآفرینی به منظور رسیدن به موفقیت آمده است، که شما را به خواندن آن دعوت می نماییم.
ادامه مطلب...موسسه Accenture نتایج یک مطالعه موردی پیرامون Just In Time Marketing یا بازاریابی بلادرنگ را در اینجا منتشر نموده است و روزنامه دنیای اقتصاد در شماره مورخ 21 آذرماه 1395 آن را به ترجمه فریبا ولیزاده منتشر نموده است. در ادامه می توانید نتایج مطالعه موسسه Accenture را پیرامون بازاریابی بلادرنگ مطالعه فرمایید. (می توانید فایل کامل این مطالعه موردی را از اینجا دانلود فرمایید)
مدیران ارشد بازاریابی تخمین میزنند کمتر از 20 درصد افراد در دسترس، مشتری بالقوه محصولات و خدمات ارائه شده هستند. این آمار از نظرسنجی موسسه Accenture از مدیران ارشد بازاریابی صنایع مختلف برگرفته شده است. براساس رویکرد محاسبه هزینه به ازای هر مصرفکننده در دسترس، این رقم نشاندهنده اتلاف حدود صد میلیارد دلار در هر سال است. بررسیها علاوهبر این حاکی از موفقیت پیشگامان بازاریابی در دسترسی به مشتریان، کنترل خروجیهای بازاریابی، بهبود کیفیت و در نتیجه رشد درآمد است.
ادامه مطلب...
یکی از حوزه های کسب و کار که طی سالهای گذشته در شهرهای مختلف کشور، با رونق و رشد نسبی روبرو بوده است، فست فود، پیتزا و رستوران های این چنینی بوده است. افزایش تعداد عرضه کنندگان پیتزا در بازار، باعث گردیده صاحبان کسب و کارهای پیتزا و فست فود، تمایل زیادی به تبلیغات داشته باشند. از این روی طی سالهای گذشته، فست فودها سهم قابل توجهی از تبلیغات را در فضاهای تبلیغات ارزان قیمت و متوسط قیمت داشته اند.
اما متاسفانه پیتزاهای خوشمزه در ایران، تبلیغات ضعیفی دارند ! به نظر می رسد، فست فودهای ایرانی برای تبلیغات به آژانس های تبلیغاتی حرفه ای مراجعه نمی کنند و ترجیح می دهند با یک نفر مسلط به «فوتوشاپ» یا «کورل دراو» تنها یک خروجی گرافیکی آمادۀ چاپ کنند ! که از همین روی هم تمام تبلیغات فست فود و پیتزا در ایران، به تصویر یک پیتزا (آن هم نه پیتزای خودشان، بلکه تصاویر دانلود شده از istock و نظایر آن) اکتفا کنند و نهایتاً لیست منویشان را کنارش بگذارند.
اما در دنیا چنین نبوده است ! به تعدادی از تبلیغ های پیتزا در سال 2016 نگاه کنید. (قبلاً تبلیغات جالب پیتزا را در اینجا منتشر کرده بودیم)
ادامه مطلب...
با توجه به تعاریف رشد و توسعه اقتصادی كه قبلاً به آنها اشاره گردید در تعاریف رشد و توسعه بین اقتصاددانان وحدت نظر كامل وجود ندارد و هر یك معیار یا معیارهایی را برای توسعه مد نظر قرار داده و با توجه به این معیار یا معیارها به تعریف توسعه اقتصادی پرداختهاند.
به عبارت دیگر اختلاف در تعاریف توسعه اقتصادی به این موضوع برمیگردد كه هر یك از علمای اقتصادی یك یا چند عامل مختلف از قبیل سرمایه گذاری نیروی انسانی، فرهنگ، ساختارها و بنیانها، موسسات اجتماعی، منابع طبیعی، تكنولوژی و غیره را راهنما و سنگ زیرین توسعه اقتصادی دانسته و به جهت اهمیتی كه برای هر یك از عوامل فوق قائل هستند مبادرت به تعریف توسعه اقتصادی مینماید.
حضور برخی خودروها در بازار خودروی کشور آنقدر نهادینه و قدیمی شده است که خرید و فروش آنها امری بسیار عادی و روتین تصور میشو...
ادامه مطلب...کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است