پایگاه اطلاع رسانی صنعت -زبان بدن در برقراری ارتباطات معجزه می کند - صفحه 4

زبان بدن در برقراری ارتباطات معجزه می کند

برای همه ما پیش آمده است که چیزهایی را از دیگران شنیده ایم اما نتوانستیم آن را باور کنیم یا اینکه در مراودات خود حس کرده ایم گویا چیزی غلط است و به درستی پیش نمی‌رود؟ یا در جایی گفته شده «بله» اما با حرکات سر و بدن پاسخ منفی برداشت کرده ایم. به منشا اختلاف بین آنچه می‌شنوید یا می‌گویید با آنچه استنباط می‌شود، ارتباط غیرکلامی یا زبان بدن گفته می‌شود. با بالا بردن درک خود از علائم و نشانه‌های زبان بدن، نه تنها میتوانید به شناخت بالایی از اطرافیانمان برسیم بلکه می توانیم ارتباط بهتری با آن ها برقرار کنیم. بعضی اوقات حرکات، رفتارها یا تغییرات در چهره شخص چه به صورت ظریف و نامحسوس یا بسیار مشهود، بیانگر چیزی است که در ذهن ما می گذرد. لذا در جهت ایجاد ارتباط موثرتر، باید شناخت خود را نسبت به موضوعات پیرامون زبان بدن ارتقا بدهیم.

ادامه مطلب...

روابط دوستانه در محیط کار از ضرورت تا الزام

این روزها اگر بخواهید فرد کاملاً مناسب در یک شغل باشید، به چیزی بیش از نشان دادن مهارت های قوی و اشتیاق به حوزه مورد نظر نیاز دارید. همچنین شرکت های بیشتر و بیشتری خواستار یافتن فردی هستند که تناسب فرهنگی خوبی با آنها داشته باشد. معنای این جمله بین سازمان ها و صنایع مختلف می تواند متفاوت باشد؛ اما این مفهوم را می رساند که مهم نیست رزومه شما تا چه حد قوی و پاسخ های شما به مصاحبه تا چه حد بدون اشکال است، اگر تناسب درستی با شرکت نداشته باشید، پیشنهاد شغلی نیز به شما داده نخواهد شد. باید بگوییم که تعیین تناسب فرد با سازمان از طریق مجموعه ای از مصاحبه ها یا جلسات شخصی می تواند دشوار باشد، تعداد زیادی از افراد جذب شرکت ها می شوند اما به سرعت درمی یابند که اشتباه کرده اند، اما نه به این خاطر که نمی دانند چگونه آن کار را انجام دهند. در واقع می خواهم بگویم، که روابط دوستانه در محیط کار، ممکن است برای صاحبان کسب و کارها و کارفرماها مهم شده باشد. این مقاله را بخوانید، تا در این مورد بیشتر آگاهی کسب کنید.

ادامه مطلب...

شاخص NPS چگونه وفاداری مشتریان را اندازه می گیرد

برچسب ها: بازاریابیرقابت

میزان وفاداریِ مشتریان یا شناسایی مشتریان وفادار برای هر کسب و کاری، مهم و ضروری است، و معمولاً صاحبان کسب و کارها، علاقۀ زیادی به اندازه گیری این شاخص دارند. اما بسیاری از مدیران نمی دانند چه طور آن را به طور موثر اندازه گیری کنند. مشتریان شما تا چه حد وفادار هستند؟ دربارۀ محصولات و یا خدمات شما به دیگران چه می گویند؟ آیا شما را به دیگران معرفی می کنند و نظر مثبت شان درباره شما دهان به دهان می چرخد؟ برای پاسخ به این قبیل سوالات، به شاخص NPS توجه می کنیم. شاخص NPS یک معیار اندازه گیریِ نسبتاً ساده است که به کسب و کارها در سنجش میزان احتمال این که مشتریان، کالاها و یا خدمات آن ها را به دیگران معرفی کنند، کمک می کند. NPS یک شاخص هدایتگر است، و زمانی که بهینه استفاده شود، می تواند پیش بینی کنندۀ میزان تعامل و رشد مشتریان در آینده باشد. از آن جایی که NPS امکانِ سنجش میزان رضایت مشتری در لحظه را می دهد، به مدیریت این فرصت را می دهد که با توجه به بازخورد مشتریان، برای بهبود عملکرد تصمیمات سریع بگیرد.

ادامه مطلب...

بازاریابی به سبک بیسکویت گرجی در روز تولد محمدرضا شجریان

بازاریابی لزوماً به معنای اجارۀ بزرگترین بیلبورد شهر یا طولانی ترین تیزر تبلیغاتی در تلویزیون و ... نیست ! بعضی وقتها، یک ایدۀ نو و یک خلاقیت در ارسال پیام، شیوۀ موثرتر و بهتری برای بازاریابی است. کاری که بیسکویت گرجی در روز تولد محمدرضا شجریان با ویدیویی که در ادامه می توانید تماشا کنید، به بهترین شکل انجام داد. در واقع بیسکویت گرجی، بازاریابی در شبکه اجتماعی را به بهترین شکل انجام داده است. ویدیوی مربوطه را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

ادامه مطلب...

صفحه 4 از 164

ورود یا ثبت نام



کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام